✔️ Ingyenes szállítás 9.990 Ft felett! ✔️ A webáruházunkban található termékek mindegyike saját raktáron van! Biztonságos bankkártyás fizetés és banki átutalás is elérhető.

Vásárlás, szabályok, feltételek

Általános Szerződési és Felhasználási feltételek

Járja László István e.v. (2660 Balassagyarmat, Béri Balogh Ádám utca 36., 57222385-2-32), továbbiakban: Vállalkozás a https://www.csillabordiszmu.hu internetes oldalon található webáruházon (továbbiakban: webáruház) keresztül elektronikus kereskedelmi szolgáltatást (továbbiakban: szolgáltatás) nyújt bőrdíszműves termékek, táskák, pénztárcák, övek és egyéb divatcikkek (továbbiakban: termékek) értékesítése céljából.

Amennyiben Ön (továbbiakban: Ön/Fogyasztó/Vásárló) a webáruházon keresztül megrendelést kíván kezdeményezni, kérjük, olvassa el a jelen dokumentumban rögzített Általános Szerződési Feltételeinket (továbbiakban: ÁSZF), mely tartalmazza az Ön és a Vállalkozás szerződéses jogait, kötelezettségeit, felelősségi köreit valamint az Ön és a Vállalkozás között, mint távollévők között kötött szerződés (továbbiakban: szerződés) létrejöttének illetve teljesítésének feltételeit.

Jelen dokumentum nem kerül iktatásra, kizárólag elektronikus formában kerül megkötésre, későbbiekben nem kereshető vissza, magatartási kódexre nem utal.

A webáruház működésével, megrendelési, és szállítási folyamatával kapcsolatosan felmerülő kérdések esetén a megadott elérhetőségeinken rendelkezésére állunk!

Szerződés nyelve, formája, hozzáférése

A jelen szerződés nyelve a magyar nyelv.

Jelen szerződés nem minősül írásbeli szerződésnek, kizárólag elektronikus formában kerül megkötésre. Iktatásra nem kerül, így a későbbiekben nem kereshető vissza.

A mindenkor hatályos ÁSZF folyamatosan elérhető a webáruház honlapján, illetve annak teljes tartalma bármikor letölthető és kinyomtatható (böngészője Nyomtatás menüpontja, illetve az oldal alján található Nyomtatás link segítségével).

A szerződés lényeges tulajdonságai az alábbiak szerint határozhatóak meg:

  • Nyilvántartásba vevő szerv ismertetése
  • Tárhelyszolgáltatói adatok ismertetése
  • Üzemeltetői adatok ismertetése
  • Megvásárolható termékek, szolgáltatások körének bemutatása
  • A kínált termékek kategória besorolása
  • Rendelési információk ismertetése
  • A megrendelések feldolgozásával kapcsolatos információk
  • Rendelés lépéseinek bemutatása
  • A megrendelt termék / házhozszállítás díjának fizetésének ismertetése
  • Számlázással kapcsolatos információk
  • Házhozszállítással kapcsolatos információk, tudnivalók bemutatása
  • Házhozszállítás díjszabásáról szóló tájékoztató ismertetése
  • Felhívás a csomagok átvételével kapcsolatosan
  • Jótállási, garanciális információk, tudnivalók
  • Az elállási jog ismertetése
  • Elállási jog gyakorlásának menetéről szóló tájékoztató
  • Panaszkezelés rendje


Nyilvántartásba vevő szerv

Nyilvántartásba vevő szerv: Balassagyarmat Okmányiroda (Polgármesteri Hivatal), 2660 Balassagyarmat, Rákóczi fejedelem út 12.

Nyilvántartási szám: 55826763


Tárhelyszolgáltatói adatok

Név: Járja László István e.v.
Székhely: 2660 Balassagyarmat, Béri Balogh Ádám utca 36.
Adószám: 57222385-2-32
Elektronikus elérhetőség:
Telefonos elérhetőség: +36 (30) 438 60 94
Szerver elhelyezésének címe: 1115 Budapest, Hauszmann Alajos u. 3/A

Üzemeltetői adatok

Név: Járja László István e.v.
Székhely: 2660 Balassagyarmat, Béri Balogh Ádám utca 36.
Adószám: 57222385-2-32
Nyilvántartási szám: 55826763
Szerződés nyelve: magyar
Elektronikus elérhetőség:
Telefonos elérhetőség: +36 (30) 438 60 94

Megvásárolható termékek, szolgáltatások köre

A megjelenített termékek online megrendelve házhozszállítással rendelhetőek meg.

A kínált termékek az alábbiak szerint kategorizálhatóak:

  • táska
  • pénztárca
  • öv
  • bőrönd
  • toll-, kulcs-, telefontartó
  • utazási kiegészítők
  • akciós termékek
  • rendelhető termékek


A termékekre vonatkozóan megjelenített árak tartalmazzák a törvényben előírt AFÁt, azonban nem tartalmazzák a házhozszállítás díját. Külön csomagolási költség nem kerül felszámításra!

Rendelési információk

A webáruházban a vásárlás rendkívül egyszerű, csupán néhány kattintás. A rendeléshez és vásárláshoz nincs szükség regisztrációra! A webáruházban található termékek mindegyike azonnal megvásárolható, raktáron lévő termék.

Előre is köszönöm megtisztelő bizalmát és a vásárlást! További kérdés esetén írjon az címre.

A megrendelések feldolgozása

A megrendelések feldolgozása folyamatosan történik. Megrendelés leadására folyamatosan van lehetőség, amennyiben az a munkaidő lejárta után történik, várhatóan az azt követő napon kerül feldolgozásra.

Ügyfélszolgálatunk minden esetben e-mail üzenetben vagy telefonon visszaigazolja, hogy mikor tudja teljesíteni a megrendelését. Általános teljesítési határidő, a visszaigazolástól számított 1-5 munkanapon belül. Ha a terméket partnereink raktáraiból kell beszereznünk, akkor a várható szállítás 5-8 nap. Ezt mindenképpen közöljük, és nem kötelező elfogadni.
A termékek adatlapján megjelenített képek eltérhetnek a valóságostól, bizonyos esetekben illusztrációként szerepelnek. Nem vállalunk felelősséget az esetleges technikai ismertetők a beszállító, vagy rajta kívül álló okok miatt történő előzetes bejelentés nélküli változása miatt. Fenntartjuk a jogot a már visszaigazolt megrendelések visszautasítására részben, vagy teljes egészben. Részben történő teljesítés kizárólag a megrendelővel történő egyeztetést követően kerülhet sor! A termék vételárának előre történő kiegyenlítése esetén visszautalásra kerül az összeg küldőjének részére.

Rendelés menete

A rendeléshez és vásárláshoz nincs szükség regisztrációra! A vásárláshoz nincs más dolga, mint a kiválasztott, Önnek tetsző terméket a kosárba helyezi a "Kosárba" gomb megnyomásával a terméklistában vagy a termék adatlapon. Ezt követően lehetősége van még további termékeket is a kosarába helyezni vagy befejezheti a rendelést. A kosárba helyezett termékeket még nem rendelte meg, azokat onnan bármikor kiveheti, cserélheti. Amennyiben a kiválasztott termékeket szeretné megrendelni, akkor a "Kosár" oldalról továbblépve egy egyszerű adatlaphoz jut, ahol regisztráció nélkül feladhatja a rendelését. Itt adhatja meg a szállítási módot és megjegyzést fűzhet a megrendeléséhez. Miután a rendelését feladta egy megerősítő oldalon láthatja az összesítést, valamint a rendelésről kap egy visszaigazoló e-mailt is. Szükség esetén telefonos vagy e-mailes egyeztetés után megtörténik a megrendelt termékek szállítása. A feltüntetett méretek tájékoztató jellegűek, néhány centiméternyi eltérés lehetséges.

Adatbeviteli hibák javítása

Az adatbeviteli hibák javítására a "Megrendelés elküldése" gomb megnyomása előtt van lehetősége.

A webáruházban történő vásárlás során Ön a kosár tartalmát megjelenítő oldalon a "Törlés" linkre kattintva törölheti a kosár tartalmából a megvásárolni nem kívánt egyes tételeket. A már kiválasztott, illetve kosárba helyezett terméket Ön úgy tudja eltávolítani a kosarából, hogy az egérkurzorral a "Kosár" linkre kattint, a "Kosár" oldalon láthatóvá válik az Ön kosarának aktuális tartalma. A törölni kívánt termék sorában, a sor végén lévő "Törlés"-re kattintson rá, ekkor az Ön kosara frissül, az adott tétel pedig törlődik.A termék megrendelési folyamat lezárása előtt Ön minden esetben vissza tud lépni az előző fázisba az URL címtől balra található (Ugrás az előző oldalra) nyíl segítségével, majd javítani tudja az esetlegesen tévesen bevitt adatokat, illetve új terméket vagy mennyiséget vehet fel.

Ezt követően, a vásárlói és szállítási adatok megadása során az esetlegesen tévesen megadott adatokért, és az azokból adódó károkért, illetve a hibás adatokból eredő teljesítésért a Szolgáltató semmilyen formában nem vállal felelősséget.

Visszaigazolás

Minden rendelésről e-mailes visszajelzést küldünk. Ez azt jelenti, hogy a rendelés feladását követően egy automatikus e-mailt kap a rendelés beérkezéséről.

A megrendelt termék / házhozszállítás díjának fizetésének módja

A vásárló a vásárolt áru és szolgáltatás ellenértékét Járja László István e.v. bankszámlájára való közvetlen átutalással, online bankkártyával történő fizetéssel teljesíti. A fizetendő végösszeg a megrendelés összesítője és visszaigazoló levél alapján minden költséget tartalmaz. A számla és az esetleges garancia levelet a csomag tartalmazza. Kérjük, a csomagot kézbesítéskor szíveskedjék megvizsgálni, és esetlegesen a termékeken észlelelt sérülés esetén kérje jegyzőkönyv felvételét és ne vegye át a csomagot. Utólagos, jegyzőkönyv nélküli reklamációt nem áll módunkban elfogadni!

Bankkártyával fizetés

A kényelmes és biztonságos online fizetést a Barion Payment Zrt. biztosítja.
Magyar Nemzeti Bank engedély száma: H-EN-I-1064/2013
Bankkártya adatai áruházunkhoz nem jutnak el.

Számlázással kapcsolatos információk

A Vásárló a megrendelés és az ÁSZF-ben leírtak elfogadásával kifejezetten és jóváhagyólag tudomásul veszi, hogy a Vállalkozás az ügylet vonatkozásában elektronikus számlát is kibocsáthat. A Vállalkozás a kiállított elektronikus számlát a Vásárló megrendelésének fogadása után, a megrendelésének (ti. a Vásárló vételi ajánlatának) elfogadását tartalmazó és annak csomagküldő szolgáltatónak átadását jelentő e-mail email üzenet követő üzenet mellékleteként küldi el a Vásárlónak.

A Vállalkozás által kiállított elektronikus számla egy adóigazgatási azonosításra alkalmas, a számviteli és ÁFA törvények által szabályozott elektronikus úton kibocsátott számviteli bizonylat. Az eredeti elektronikus számla, mint hiteles bizonylat igazolja az adófizetéssel összefüggő kötelezettségek és jogok meglétét, ezért az elektronikus úton kibocsátott számlákat elektronikus formában szükséges megőrizni a vonatkozó jogszabályok szerint.

A Vállalkozás által kibocsátott számla megfelel az általános forgalmi adóról szóló 2007. évi CXXVII. törvényben, a 23/2014 (VI.30.) NGM rendeletben és az egyéb elektronikus számlára vonatkozó jogszabályokban előírt feltételeknek.

Házhozszállítás, információk

Webáruházunk megrendeléseit a MPL (Magyar Posta Logisztika) teljesíti. A csomagok kézbesítése az MPL munkarendje szerint történik. Amennyiben a kiszállítási időszakban nem tartózkodik otthon, szállítási címként célszerű (amennyiben van rá lehetősége) munkahelyi címet megadni. Kérjük, hogy rendeléskor munkaidőben - azaz 09.00-17.00 óra között - elérhető szállítási címet és telefonszámot szíveskedjen megadni (akár a lakás, akár a munkahelyi címét, telefon számát).

Házhozszállítás díjszabása

Minden csomag elsőbbségi és ajánlott küldeményként kerül feladásra.
A szállítási költségekről az alábbi táblázat segítségével tájékozódhat:

  Bankkártya, előreutalás Utánvétel
9.990 Ft feletti vásárlás ingyenes 590 Ft
MPL csomagként (Futár) 1.390 Ft 1.980 Ft


A küldemények szállítását az MPL (Magyar Posta Logisztika) végzi. A várható szállítási idő átlagosan 1, de maximum 2-3 munkanap!

Ingyenes szállítás: amennyiben az egyszeri vásárlási érték meghaladja a 9.990 Ft-ot a szállítás díjmentes (esetleges utánvétel költségét nem tartalmazza)!

Felhívás a csomagok átvételével kapcsolatosan

Kizárólag abban az esetben rendelje meg a kívánt termékeket, amennyiben a csomag átvételekor ki tudja fizetni annak díját a futárnak! Át nem vett, visszaküldött csomagok esetén a visszaszállítás díját a megrendelőre terheljük, újra küldését kizárólag a csomag ellenértékének előre történő átutalása esetén áll módunkban ismételten elindítani!

Garancia

A CsillaBőrdíszmű megpróbál megtenni mindent annak érdekében, hogy Önhoz már csak kíváló minőségű termék jusson el, ám ennek ellenére előfordulhat, hogy garancális igényeivel kell fordulnia hozzánk. Ebben az esetben, kérjük, küldje vissza a terméket. A garanciális ügyintézés esetleges postaköltségeit minden esetben a vevő állja. Portósan küldött csomagokat nem vesz át átvevőpontunk, azt minden esetben visszaküldi a feladónak!
Valamennyi termékre a garancia 6 hónap, amely termékek esetén a garancia eltér, ott az külön feltüntetésre kerül. Az általunk forgalmazott termékekre vonatkozó hatályos reklamációs jogszabály a következő: 49/2003. (VII. 30.) GKM rendelet.

Elállási / Felmondási jog

Ön 14 napon belül jogosult indokolás nélkül elállni e szerződéstől. Hasonlóképpen, ha a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetén a szerződés teljesítése megkezdődött, Ön jogosult 14 napon belül indokolás nélkül felmondani a szerződést.

Az elállási / felmondási határidő

a) szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetén: a szerződés megkötésének napjától számított 14 nap elteltével jár le;

b) termék adásvételére irányuló szerződés esetében: attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen Ön vagy az Ön által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy a terméket átveszi;

c) több termék szolgáltatásakor: attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen Ön vagy az Ön által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy az utolsó terméket átveszi;

d) több tételből vagy darabból álló termék szolgáltatásakor: amelyen Ön vagy az Ön által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy az utolsó tételt vagy darabot átveszi;

e) termék meghatározott időszakon belüli rendszeres szolgáltatására vonatkozó szerződés esetében: attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen Ön vagy az Ön által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy átveszi az első terméket.

Ha Ön elállási/felmondási jogával élni kíván, elállási/felmondási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni (például postán vagy elektronikus úton küldött levél útján) a "Vásárlás, szabályok, feltételek" vagy "Kapcsolat" elnevezésű, a hivatkozott honlapon található szabályozásban meghatározott címek valamelyikére (Járja László István, 2660 Balassagyarmat, Béri Balogh Ádám u. 36., e-mail: ). Ebből a célból felhasználhatja az 1. sz. mellékletben foglalt elállási/felmondási nyilatkozat-mintát is.

Ön határidőben gyakorolja elállási/felmondási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt elküldi elállási/felmondási nyilatkozatát.

Az elállás/felmondás joghatásai

Ha Ön eláll ettől a szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb az Ön elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül visszatérítjük az Ön által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, ideértve a fuvarozási költséget is (kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy Ön az általunk felkínált, legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott.) A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmazunk, kivéve, ha Ön más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag Önt semmilyen többletköltség nem terheli. A visszatérítést mindaddig visszatarthatjuk, amíg vissza nem kaptuk a terméket, vagy Ön nem igazolta, hogy azt visszaküldte: a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni.

Ha a szerződés alapján terméket vett át, Ön köteles számunkra a terméket indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni vagy átadni. A határidő betartottnak minősül, ha a 14 napos határidő letelte előtt elküldi a terméket.

A termék visszaküldésének közvetlen költségét Ön viseli.

Ön kizárólag akkor vonható felelősségre a termékben bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt következett be.

Szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében, ha Ön kérte, hogy a felmondási határidőn belül kezdődjön meg a szolgáltatás teljesítése, felmondása esetén Ön köteles megtéríteni számunkra a szerződés megszűnésének időpontjáig arányosan teljesített szolgáltatásért járó összeget. Hasonlóképpen visszatérítjük az Ön által nyújtott ellenszolgáltatás azon részét, amely meghaladja az általunk nyújtott szolgáltatás ellenértékét.

Elállási és felmondási jog alóli kivételek

A 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet értelmében, az Ön kérése alapján egyedi szöveggel, azonosítóval vagy jelöléssel (pl. logó) ellátott termék megvásárlása esetén, Önt nem illeti meg a 14 napos indoklás nélküli elállási jog.

(Azonban hibás szolgáltatói teljesítés esetén Önt megilleti a Ptk. szerinti elállási jog a kellékszavatosság keretében. Ezen Ptk. szerinti elállási jog mind a magánszemély, mind a nem magánszemély vásárló esetében is gyakorolható a kellékszavatossági jogok érvényesítésével.)

Elállási határidő

Ön abban az esetben gyakorolhatja az elállási jogát, ha a lent megjelölt határidő lejárta előtt elküldi elállási nyilatkozatát a Vállalkozásnak.
Ön az elállási jogát a szerződés megkötésének napja és a termék átvétele közötti időszakban is gyakorolhatja. Írásban történő elállás esetében elfogadottnak tekintendő, ha Ön a határidő utolsó napján jelzi elállási szándékát.

Elállási határidő:

  • Termék adásvételére irányuló szerződés esetében: attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen Ön vagy az Ön által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy a terméket átveszi.
  • Több termék szolgáltatásakor: attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen Ön vagy az Ön által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy az utolsó terméket átveszi.


Ha a Vállalkozás az elállási jog gyakorlásának határidejét, egyéb feltételeit és a vonatkozó nyilatkozat mintát érintő tájékoztatási kötelezettségének nem tesz eleget, úgy a fent meghatározott elállási határidő 12 hónappal meghosszabbodik. Amennyiben a Vállalkozás a 14 napos elállási határidő lejártát követő 12 hónapon belül megadja a fogyasztónak az említett tájékoztatást, akkor az elállási határidő az e tájékoztatás közlésétől számított 14. napon jár le.

Elállási / Felmondási nyilatkozatminta (1. sz. melléklet)

(Kérjük, hogy csak a szerződéstől való elállási/felmondási szándék esetén töltse ki és juttassa vissza.)

Címzett: Járja László István, 2660 Balassagyarmat, Béri Balogh Ádám u. 36., e-mail:

Alulírott/ak kijelentem/kijelentjük, hogy gyakorlom/gyakoroljuk elállási/felmondási jogomat/jogunkat az alábbi termék/ek adásvételére vagy az alábbi szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés tekintetében: (Itt kérjük a szerződés tárgyául szolgáló termék vagy szolgáltatás megjelölését)

Szerződéskötés időpontja /átvétel időpontja: (Itt kérjük a megfelelő adat megjelölését)

A fogyasztó(k) neve:

A fogyasztó(k) címe:

A fogyasztó(k) aláírása: (kizárólag papíron tett nyilatkozat esetén)

Kelt

A kellékszavatosságról, a termékszavatosságról és a jótállásról szóló tájékoztató

1. Kellékszavatosság

- Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?

Ön Járja László István (továbbiakban: vállalkozás) hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.

- Milyen jogok illetik meg Önt kellékszavatossági igénye alapján?

Ön - választása szerint - az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:

Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére Ön is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy - végső esetben - a szerződéstől is elállhat.

Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.

Milyen határidőben érvényesítheti Ön kellékszavatossági igényét?

Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívjuk a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti. Használt dolog esetén ez a határidő legfeljebb három hónap.

- Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?

Ön a vállalkozással szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

-Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?

A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a vállalkozás nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Ön köteles bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

2. Termékszavatosság

-Milyen esetben élhet Ön a termékszavatossági jogával?

Ingó dolog (termék) hibája esetén Ön - választása szerint - az 1. pontban meghatározott jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.

- Milyen jogok illetik meg Önt termékszavatossági igénye alapján?

Termékszavatossági igényként Ön kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.

- Milyen esetben minősül a termék hibásnak?

A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

- Milyen határidőben érvényesítheti Ön termékszavatossági igényét?

Termékszavatossági igényét Ön a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.

- Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?

Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania.

- A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?

A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

- a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy

- a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy

- a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

Felhívjuk figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.

3. Jótállás

- Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?

Ha a vállalkozás jogszabály vagy szerződés alapján jótállásra köteles, hibás teljesítés esetén, ha szerződése ilyen kikötést tartalmaz, annak alapján a vállalkozás jótállásra köteles.

- Önt milyen jogok és milyen határidőn belül illetik meg jótállás alapján?

A szerződésben vagy jogszabályban meghatározott jogok és határidő.

- Mikor mentesül a vállalkozás a jótállási kötelezettsége alól?

A vállalkozás jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.

Felhívjuk a figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont Önt a jótállásból fakadó jogok az 1. és a 2. pontban meghatározott jogosultságoktól függetlenül megilletik.

Panaszkezelés rendje

Járja László István e.v., mint Vállalkozás személyes ügyfélszolgálatot nem tart fenn.

Ön a Vállalkozás kereskedelmi tevékenységével kapcsolatos panaszait és javaslatait az alábbiakban rögzített lehetőségek alapján teheti meg írásban (e-mail/postai levél útján) vagy szóban telefonon keresztül.

Ön a Vállalkozásnak – illetve a Vállalkozás érdekében vagy javára eljáró személynek – a szolgáltatás vagy az áru Ön részére történő értékesítésével közvetlen kapcsolatban álló magatartására, tevékenységére vagy mulasztására vonatkozó panaszát szóban vagy írásban közölheti a Vállalkozással.

Szóbeli panasz

A szóbeli panaszt a Vállalkozás azonnal megvizsgálja, és szükség szerint orvosolja.

Amennyiben Ön a panasz kezelésével nem ért egyet vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a Vállalkozás a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul jegyzőkönyvet vesz fel.

A Vállalkozás köteles a jegyzőkönyv másolati példányát:

  • személyesen közölt szóbeli panasz esetén helyben átadni Önnek (jelenleg a Vállalkozás személyes ügyfélszolgálatot nem működtet);
  • telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával (pl. Facetime) közölt szóbeli panasz esetén legkésőbb a beérkezését követő 30 napon belül az érdemi válasszal egyidejűleg megküldeni Önnek.


Ennél rövidebb határidőt jogszabály, hosszabb határidőt törvény állapíthat meg. A panaszt elutasító álláspontját a Vállalkozás indokolni köteles.

A telefonon vagy elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panaszt a Vállalkozás köteles egyedi azonosítószámmal ellátni, és azt Önnel közölni. Az egyedi azonosító szám bevezetése a panasz visszakereshetőségét segíti.

A panaszról felvett jegyzőkönyv tartalmazza az alábbiakat:

  • az Ön nevét, lakcímét;
  • a panasz előterjesztésének helyét, idejét, módját;
  • az Ön panaszának részletes leírását;
  • az Ön által bemutatott iratok, dokumentumok és egyéb bizonyítékok jegyzékét;
  • a Vállalkozás nyilatkozatát az Ön panaszával kapcsolatos álláspontjáról, amennyiben a panasz azonnali kivizsgálása lehetséges;
  • a jegyzőkönyvet felvevő személy és – telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz kivételével – a fogyasztó aláírását;
  • a jegyzőkönyv felvételének helyét, idejét;
  • telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a panasz egyedi azonosítószámát.


Az Ön és a Vállalkozás közötti telefonon történő kapcsolattartás nem emeltdíjas szolgáltatással működik.

Írásbeli panasz

Az írásbeli panaszt a Vállalkozás a beérkezését követően 30 napon belül köteles írásban, érdemben megválaszolni és intézkedni annak közlése iránt. Ennél rövidebb határidőt jogszabály, hosszabb határidőt törvény állapíthat meg. A panaszt elutasító álláspontját a Vállalkozás indokolni köteles.

A Vállalkozás a panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát 5 évig köteles megőrizni.

A panasz elutasítása esetén a Vállalkozás köteles Önt írásban tájékoztatni arról, hogy panaszával – annak jellege szerint – mely hatóság vagy a békéltető testület eljárását kezdeményezheti, illetve köteles megadni az illetékes hatóság, illetve a Vállalkozás székhelye szerinti békéltető testület levelezési címét.

A Vállalkozás 30 napon belül válaszol az Ön panaszára, valamint gondoskodik annak az Ön részére történő eljuttatásáról. Amennyiben a Vállalkozás elutasítja az Ön panaszát, úgy a válaszban a jogorvoslat lehetőségéről is tájékoztatja Önt.

Az írásbeliség követelményének levél, e-mail, távirat, távgépíró vagy telefax útján, továbbá bármely egyéb olyan eszközzel is eleget lehet tenni, amely a címzett számára lehetővé teszi a neki címzett adatoknak az adat céljának megfelelő ideig történő tartós tárolását, és a tárolt adatok változatlan formában és tartalommal történő megjelenítését.

Vitarendezési lehetőségek

Amennyiben a fogyasztói panasz rendezése a Vállalkozással nem járt sikerrel, úgy fogyasztói jogvita esetén Ön személyes vagy online vitarendezési eljárást kezdeményezhet a területileg illetékes Békéltető Testületeknél.

Emellett az uniós online vitarendezési platform lehetőséget kínál a határon átnyúló, online adásvételi vagy szolgáltatási szerződéssel összefüggő fogyasztói jogviták rendezésére.

Fogyasztói jogvita kezelése

Békéltető Testület

A Békéltető Testület a vármegyei (fővárosi) kereskedelmi és iparkamarák mellett működő független testület. Hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése. Feladata, hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását a felek között. Ennek eredménytelensége esetén az ügyben döntést hoz a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében.

A Békéltető Testület az Ön vagy a Vállalkozás kérésére tanácsot ad az Önt megillető jogokkal és az Önt terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban.

Fogyasztói jogvita esetén Ön a lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint területileg illetékes Békéltető Testülethez fordulhat (http://www.bekeltetes.hu/index.php?id=testuletek):

  • Baranya Vármegyei Békéltető Testület, Cím: 7625 Pécs, Majorossy I. u. 36., Telefonszám: 06-72-507-154, Fax: 06-72-507-152, E-mail: kerelem@baranyabekeltetes.hu, info@baranyabekeltetes.hu
  • Bács-Kiskun Vármegyei Békéltető Testület, Cím: 6000 Kecskemét, Árpád krt. 4., Telefonszám: 06-76-501-500, 06-76-501-525, 06-76-501-523, Fax: 06-76-501-538, E-mail: bekeltetes@bacsbekeltetes.hu
  • Békés Vármegyei Békéltető Testület, Cím: 5600 Békéscsaba, Penza ltp. 5., Telefonszám: 06-66-324-976, Fax: 06-66-324-976
  • Borsod-Abaúj-Zemplén Vármegyei Békéltető Testület, Cím: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1., Telefonszám:06-46-501-091, 06-46-501-870, Fax: 06-46-501-099, E-mail: bekeltetes@bokik.hu
  • Budapesti Békéltető Testület, Cím: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. III. em. 310., Telefonszám: 06-1-488-2131, Fax: 06-1-488-2186, E-mail: bekelteto.testulet@bkik.hu
  • Csongrád Vármegyei Békéltető Testület, Cím: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12., Telefonszám: 06-62-554-250/118, Fax: 06-62-426-149, E-mail: bekelteto.testulet@csmkik.hu
  • Fejér Vármegyei Békéltető Testület, Cím: 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6., Telefonszám: 06-22-510-310, Fax: 06-22-510-312, E-mail: fmkik@fmkik.hu
  • Győr-Moson-Sopron Vármegyei Békéltető Testület, Cím: 9021 Győr, Szent István út 10/a, Telefonszám: 06-96-520-217, Fax: 06-96-520-218, E-mail: bekeltetotestulet@gymskik.hu
  • Hajdú-Bihar Vármegyei Békéltető Testület, Cím: 4025 Debrecen, Vörösmarty u. 13-15., Telefonszám: 06-52-500-710, Fax: 06-52-500-720, E-mail: korosi.vanda@hbkik.hu
  • Heves Vármegyei Békéltető Testület, Cím: 3300 Eger, Faiskola út 15., Telefonszám: 06-36-429-612, Fax: 06-36-323-615, E-mail: hkik@hkik.hu
  • Jász-Nagykun-Szolnok Vármegyei Békéltető Testület, Cím: 5000 Szolnok, Verseghy park 8. III. emelet 305-306., Telefonszám: 06-20-373-2570, E-mail: bekeltetotestulet@jnszmkik.hu
  • Komárom-Esztergom Vármegyei Békéltető Testület, Cím: 2800 Tatabánya, Fő tér 36., Telefonszám: 06-34-513-010, Fax: 06-34-316-259, E-mail: bekeltetes@kemkik.hu
  • Nógrád Vármegyei Békéltető Testület, Cím: 3100 Salgótarján, Alkotmány út 9/A., Telefonszám: 06-32-520-860, Fax: 06-32-520-862, E-mail: nkik@nkik.hu
  • Pest Vármegyei Békéltető Testület, Cím: 1055 Budapest, Kossuth Lajos tér 6-8. III. emelet 331., Telefonszám: 06-1-269-0703, Fax: 06-1-474-7921, E-mail: pmbekelteto@pmkik.hu
  • Somogy Vármegyei Békéltető Testület, Cím: 7400 Kaposvár, Anna u.6., Telefonszám: 06-82-501-026, Fax: 06-82-501-046, E-mail: skik@skik.hu
  • Szabolcs-Szatmár-Bereg Vármegyei Békéltető Testület, Cím: 4400 Nyíregyháza, Széchenyi u. 2., Telefonszám: 06-42-311-544, Fax: 06-42-311-750, E-mail: bekelteto@szabkam.hu
  • Tolna Vármegyei Békéltető Testület, Cím: 7100 Szekszárd, Arany J. u. 23-25. III. emelet, Telefonszám: 06-74-411-661, Fax: 06-74-411-456, E-mail: kamara@tmkik.hu
  • Vas Vármegyei Békéltető Testület, Cím: 9700 Szombathely, Honvéd tér 2., Telefonszám: 06-94-312-356, Fax: 06-94-316-936, E-mail: vmkik@vmkik.hu
  • Veszprém Vármegyei Békéltető Testület, Cím: 8200 Veszprém, Radnóti tér 1. földszint 116., Telefonszám: 06-88-429-008, Fax: 06-88-412-150, E-mail: bekelteto@veszpremikamara.hu
  • Zala Vármegyei Békéltető Testület, Cím: 8900 Zalaegerszeg, Petőfi u. 24., Telefonszám: 06-92-550-513, Fax: 06-92-550-525, E-mail: zmbekelteto@zmkik.hu


Az eljárásra az Ön lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület illetékes. Az Ön belföldi lakóhelye vagy tartózkodási helye hiányában a békéltető testület illetékességét a fogyasztói jogvitával érintett Szolgáltató (vagy az annak képviseletére feljogosított szerv) székhelye határozza meg.

Vállalkozás békéltető testületi eljárásban fennálló, a 29.§ (11) bekezdésében meghatározott együttműködési kötelezettsége

"(11) A vállalkozást a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli. Ennek keretében köteles a (8) bekezdésben rögzített tartalommal, az ott említett határidőn belül válasziratát megküldeni a békéltető testület számára és a meghallgatáson egyezség létrehozatalára feljogosított személy részvételét biztosítani. Amennyiben a vállalkozás székhelye vagy telephelye nem a területileg illetékes békéltető testületet működtető kamara szerinti megyébe van bejegyezve, a vállalkozás együttműködési kötelezettsége a fogyasztó igényének megfelelő írásbeli egyezségkötés lehetőségének felajánlására terjed ki.

(12) A (11) bekezdésben meghatározott együttműködési kötelezettségét megsértő vállalkozásról a békéltető testület értesíti a székhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatóságot."

Uniós online vitarendezési platform

Eljárás elindításának feltételei

Amennyiben a megrendelt termékkel kapcsolatban Önnek, mint magánszemély fogyasztónak bármilyen panasza van, először a kereskedő Vállalkozással kell felvennie a kapcsolatot.

Ha a panaszát nem tudta a Vállalkozással ily módon elintézni, úgy Ön elindíthatja az online vitarendezési eljárást. Ez a vitarendezési platform olyan igénybe vehető alternatív, bíróságon kívüli online eljárási lehetőség, melynek segítségével elkerülhetők a hosszadalmas és költséges bírósági eljárások.

Attól, hogy Ön részt vesz az online vitarendezési eljárásban, még nem veszíti el a jogát arra nézve, hogy az eljárás sikertelensége esetén más jogi eszközöket vegyen igénybe követelése érvényesítéséhez.

A platform Magyarországon lehetőséget kínál mind a belföldi, mind pedig a határon átnyúló, online adásvételi vagy szolgáltatási szerződéssel összefüggő fogyasztói jogviták rendezésére. (Belföldi vitáról akkor van szó, ha a fogyasztó a termék vagy a szolgáltatás megrendelésének időpontjában Magyarországon rendelkezik lakóhellyel vagy tartózkodási hellyel, és a vállalkozás is rendelkezik Magyarországon székhellyel, telephellyel, fiókteleppel. Határon átnyúló vitáról akkor van szó, ha az Európai Unióban tartózkodási hellyel rendelkező fogyasztó az interneten keresztül vásárolt egy terméket, vagy vett igénybe szolgáltatást, és ennek kapcsán egy olyan kereskedővel támad vitája, amelynek telephelye egy másik tagállamban van.)

Az online vitarendezési platformot az Európai Bizottság hozta létre. Ezen a honlapon (link: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=HU) keresztül Önnek lehetősége nyílik arra, hogy a webáruházon keresztül történő online vásárlásához kapcsolódó esetleges jogvitáját rendezze.

Eljárás menete

Az online eljárásnak négy fő szakasza van, melyek mindegyike online végezhető:

  • panasz benyújtása;
  • a vitarendezési testület kiválasztása közös megegyezéssel;
  • panaszkezelés a vitarendezési testület által;
  • eredmény és a panasztételi eljárás lezárása.


Az eljárás maximum 90 napot vehet igénybe onnantól kezdve, hogy a kérelem hiánytalanul beérkezett. Ez az időtartam az Európai Unió egyik tagállamában sem lehet hosszabb.

A panasz benyújtását követően az online vitarendezési platform azonnal továbbítja azt az ellenérdekű félnek. Ezt követően az érintett feleknek meg kell egyezniük egy alternatív vitarendezési fórumról, amely végső soron el fog járni a közöttük fennálló ügyben. Azokról a fórumokról, amelyek eljárhatnak az esetükben, a platform tájékoztatja a feleket. Amint megszületik a megállapodás, az online vitarendezési platform továbbítja a panaszt ehhez a fórumhoz. (Ha a feleknek nem sikerül ebben 30 napon belül megegyezni, vagy ha a platform nem tud a benyújtott adatok alapján egy olyan alternatív vitarendezési fórumot sem azonosítani, amelynek hatásköre van eljárni, nincs mód a panasz további feldolgozására.)

Magyarországon – a pénzügyi szolgáltatások kivételével – a Budapesti Békéltető Testület rendelkezik kizárólagos illetékességgel a határon átnyúló online fogyasztói jogviták elbírálására, melynek eljárása ingyenes. Amennyiben Ön fontolóra veszi, hogy más tagállam alternatív vitarendezési fórumában állapodik meg a kereskedő Vállalkozással, mindenképpen kérjen erre vonatkozó információt az adott tagállam online vitarendezési kapcsolattartó pontjától erre vonatkozóan.

Online vitarendezési kapcsolattartó pont

Amennyiben Önnek az eljárással kapcsolatban kérdése van, úgy Ön Magyarországon a Budapesti Békéltető Testülethez, mint online vitarendezési kapcsolattartó ponthoz fordulhat:

1016 Budapest, Krisztina krt. 99. III. em. 310.
Levelezési cím: 1253 Budapest, Pf.: 10.
E-mail cím: onlinevita@bkik.hu
Fax: 06 (1) 488 21 86
Telefon: 06 (1) 488 20 33

A Budapesti Békéltető Testület tanácsadói megválaszolják a kérelem benyújtására vagy a csatolandó dokumentumokra vonatkozó kérdéseit, illetve tájékoztatást nyújtanak a platform működésével, vagy az alternatív vitarendezési fórum eljárási szabályaival kapcsolatban. Ezeken felül általános tájékoztatás is kérhető az online vitarendezési kapcsolattartó ponttól az adott országban érvényesíthető fogyasztói jogokról.

A jelen ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekben a polgári törvénykönyv, a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet, és az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. tv. rendelkezései az irányadók.

A webáruház oldalainak böngészésével, továbbá megrendelésének rögzítésével elfogadja Járja László István e.v. általános szerződési feltételeit, továbbá adatkezelési elveit.

Bankszámlaszámunk: 50464214-10004256-00000000
Név: Járja László István

Köszönjük, hogy nálunk vásárol!